Godziny otwarcia Pon-Sob: 10-21
Niedziela: 10-20
  • banner główny jesienne inspiracje
  • banner_950x304px
  • get gym banner główny
  • Carrefour_banner główny 19.10
  • carrefour_banner główny 19.10.(2)

Bezpłatne badania wieku serca w Galerii Olimp

Przed karnawałowym szaleństwem

zbadaj wiek swojego serca!

Przed nami karnawałowe uroczystości. Przed szampańską zabawą organizatorzy kampanii ?Ciśnienie na życie? zapraszają na bezpłatne badania wieku serca i ciśnienia tętniczego krwi przy pomocy innowacyjnej aplikacji. Jeszcze do 8 stycznia 2014 r., w Galerii Olimp IV, przy Al. Spółdzielczości Pracy 30-32, na wszystkich chętnych będzie czekał wykwalifikowany personel medyczny kampanii, który przy okazji badania dodatkowo udzieli profesjonalnych porad dotyczących profilaktyki schorzeń układu sercowo-naczyniowego. Badania są prowadzane codziennie w godzinach 10:00 ? 20:00.

W Galerii Olimp IV (południowa część, poziom +1) do 8 stycznia 2014 r. na wszystkich chętnych czeka wykwalifikowana ekipa pielęgniarek, które po przeprowadzeniu badania interpretują wynik oraz udzielają fachowych porad z zakresu profilaktyki schorzeń układu krążenia. Ponadto Grupa Polpharma w ramach kampanii ?Ciśnieniena życie? wprowadziła nowe badanie ? pierwsze na taką skalę w Europie badanie wieku serca. Przy pomocy lekarzy, pielęgniarek oraz specjalnie przygotowanej aplikacji1, organizatorzy kampanii prowadzą badanie przesiewowe, dzięki któremu Polacy mogą sprawdzić, ile lat mają ich serca.

?Pielęgniarka lub lekarz po zbadaniu ciśnienia tętniczego krwi, zmierzeniu obwodu brzucha oraz przeprowadzeniu wywiadu dotyczącego przebytych chorób, przyjmowanych leków, może jednym kliknięciem sprawdzić wiek serca pacjenta? ? komentuje dr hab. T. Zdrojewski, koordynator badania NATPOL 2011. ?Obecnie aplikacja będzie narzędziem wykorzystywanym podczas badań w ramach kampanii ?Ciśnienie na życie?, ale w przyszłości może także ułatwić pracę lekarzom, a przede wszystkim pomoże pacjentom lepiej zrozumieć stan swojego zdrowia oraz wykryć czynniki ryzyka wystąpienia zawału serca czy udaru mózgu? ? dodaje.

Aplikacja ?Wiek serca? pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu. Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego. Dobra wiadomość ? wiek serca można obniżyć! Może to uczynić każdy, kto zmieni dietę i styl życia na bardziej zdrowy oraz w razie potrzeby będzie skutecznie leczył tzw. czynniki ryzyka zawałów serca i udarów mózgu, takie jak nadciśnienie tętnicze, wysoki cholesterol, otyłość, cukrzyca, palenie, brak aktywności fizycznej i stres.

?Istotnym jest, aby pacjenci – zwłaszcza z grup ryzyka ? zrozumieli konieczność wprowadzenia zmian profilaktycznych w swoim życiu. Pokazanie wieku serca pacjentów pozwoli w prosty sposób uświadomić  wszystkim przebadanym, że nawet jeżeli nie wystąpił u nich incydent kardiologiczny, to w każdej chwili może do niego dojść. Zależy nam także na zaktualizowaniu naszej wiedzy na temat zdrowia układu sercowo-naczyniowego Polaków? ? komentuje prof. Marian Zembala, dyrektor Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu, opiekun merytoryczny kampanii ?Ciśnienie na życie?.

Więcej informacji na stronie www.cisnienienazycie.pl

Z bezpłatnych pomiarów ciśnienia i badania wieku serca można skorzystać codziennie w godzinach od 10:00 do 20:00 w Galerii Olimp IV (południowa część Galerii, poziom +1), przy Al. Spółdzielczości Pracy 30-32. Pomiaru można dokonać do 8 stycznia 2014 r.

 

***

Informacje o Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej ?Ciśnienie na życie?

Polfa Warszawa Grupa Polpharma jest sponsorem ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej ?Ciśnienie na życie?. Akcja ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak bowiem wynika z badania przeprowadzonego przez PBS w listopadzie 2012 roku ?Nadciśnienie tętnicze – czy wiemy o nim wszystko??, wiele osób po pięćdziesiątym roku życia nie zamierza diagnozować stanu swojego zdrowia. Znaczna część ankietowanych zaczęła regularnie mierzyć cieśnienie krwi dopiero po przykrym wypadku zdrowotnym (np. zawale serca). Co więcej, w społeczeństwie wciąż dominują złe nawyki żywieniowe oraz brak ruchu. Panuje też przekonanie, że konsultacja lekarska i badania profilaktyczne są domeną starzejącego się pokolenia.

Jednym z głównych zadań kampanii jest przeprowadzenie 200 000 pomiarów ciśnienia krwi. Badania będą wykonywane w centrach handlowych, letnich i zimowych kurortach, a także podczas ważnych konferencji biznesowych, masowych wydarzeń sportowych oraz pielgrzymek. Kampania ?Ciśnienie na życie? zawita też na uniwersytety trzeciego wieku, by przekonać aktywnych seniorów do regularnych badań układu krążenia.

Działania kampanii ?Ciśnienie na życie? będą prowadzone do końca 2013 roku. Akcję zwieńczy sporządzenie raportu ?Serce Polaka?, w którym wykorzystane zostaną dane z tysięcy pomiarów ciśnienia tętniczego. Istotnym przedsięwzięciem będzie także wsparcie najbliższych obchodów Światowego Dnia Serca, które przypadają 29 września 2013 roku. Pamiętaj! Każdy wykonany pomiar ciśnienia to złotówka przekazana na rzecz Kliniki Zdrowego Serca w Zabrzu!

Biuro prasowe kampanii:

Justyna Giers

881 203 322

justyna.giers@procontent.pl

1 Aplikacja została opracowana przez ekspertów Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, za zgodą naukowców z Boston University, autorów algorytmu FHS. W badaniu wyliczono wiek serca dla osób w wieku od 30 do 74 lat, które dotąd nie przebyły ani zawału serca, ani udaru mózgu. Dlatego miarodajne wyniki uzyskamy tylko w tej grupie wiekowej.